geariveerd...maar rustig aan.. - Reisverslag uit Negombo, Sri Lanka van Hanneke en Aad Isaak en Lois - WaarBenJij.nu geariveerd...maar rustig aan.. - Reisverslag uit Negombo, Sri Lanka van Hanneke en Aad Isaak en Lois - WaarBenJij.nu

geariveerd...maar rustig aan..

Blijf op de hoogte en volg Hanneke en Aad

15 Augustus 2016 | Sri Lanka, Negombo

Zoooo……Negombo…daar waren we dan aangekomen. Om even te verduidelijken, Het vliegveld van Colombo ligt dus dichter bij Negombo. Dat is volgens de reisboeken ook een prima plek om je reis te starten. Dus aangekomen was het goed zoeken naar onze naam tussen de vele afhaalmannetjes die bij de uitgang van het vliegveld stonden te wachten. Uiteindelijk vonden we haar…(jawel ze was zo’n beetje de enige vrouw) en ze bracht ons naar Silver Sands Hotel. We hadden haar in eerste niet zien staan en volgens ons stond ze daar ook niet…..Het zal het vroege uur geweest zijn, of de vertraging, waardoor ze wat later was.
In ieder geval was het wel makkelijk en lagen we bij het opgaan van de zon in bed, nadat we eerst een frisse duik in zee hadden genomen, je loopt vanaf het hotel zo het strand op.
De zeebries is heerlijk overigens, het helpt ons om te wennen aan de hitte.
Want warm is het wel. De hitte die we van eerdere reizen gewend zijn, die zo als een klamme deken over je heen valt. Maar goed, de omgeving en de mensen vergoedt veel.
Nadat we de ochtend wat geslapen hebben, hebben we de tuktuk naar het centrum gepakt. De eerste kennismaking met de gemotoriseerde driewieler en het afdingen. Beiden zijn goed verlopen, al zal de chauffeur best een goede prijs ontvangen hebben . Negombo is chaotisch, druk en de mensen vriendelijk. De zaterdagmarkt heerlijk om te beleven, overal kleurrijke koopwaar en kleding. De verkopers staan niet achter hun ‘kraam’, maar sommigen staan bovenop of midden tussen de koopwaar. We zijn niet te lang gebleven, want het strand, de zee en het strandbedje lonkten na een lange reis. Ook niet verkeerd trouwens!
De zondag was verrassend. Je kan het verwachten, maar toch…..Veel winkels in Negombo, in ieder geval rondom het hotel, zijn gesloten. Dit deel van het eiland wonen veel katholieken. We hadden alle beelden van Maria wel zien staan, maar niet verwacht dat de rustdag hier nog in ere wordt gehouden. Voordeel is wel dat het mooie plaatjes oplevert van de hele families die op het strand relaxen en de grootste lol met elkaar hebben.
Lol hadden wij iets minder…….Wij maakten een wandeling langs het strand en stapten op een of andere manier in teerzand…..of teerplakken die onder het zand lagen. Waarschijnlijk over boord gegooide restolie van een schip, zo werd ons uitgelegd…..
Maar goed, eer dat je die plakkerige rommel van je voeten en uit je slippers hebt gehaald, ben je weer een uurtje verder en hou de rest van dag de dieselgeur in je neus. Want daarmee maak je dat schoon he, met diesel….
Voor de rest hebben we weinig gedaan die dag. Ja natuurlijk, ’s avonds genoten van de heerlijk curries!

• 15 Augustus 2016 - 12:22

Pa En Ma:

hebben je verslag gezien en het gaat prima zoals ik lees
    nou we hopen dat jullie nog veel genieten en uitkijken waar je loopt anders hebben jullie iedere
    dag wat te doen en vacantie vieren is leuker veel groetjes
    en een dikke kus
    pa en ma

• 15 Augustus 2016 - 13:36

Janine Hurkmans :

Heyyy hanneke
    Wat heerlijk om te lezen. Geniet er nog van

Groetjes janine xxx

• 15 Augustus 2016 - 14:17

Tanja Pijpers:

Hey Hanneke, Aad en Isaak, geweldig om jullie avonturen weer te lezen. Veel plezier en geniet ze!
    X Tanja

• 15 Augustus 2016 - 15:11

Antoinette:

Wat leuk om mee te lezen! En Sebastiaan is weer even helemaal terug..(en jaloers...) geniet er van!! Liefs Antoinette

• 15 Augustus 2016 - 19:31

Margret En Ab:

Lieve alle 3, leuk om jullie eerste ervaringen te lezen, wij verlangen ook naar onze vakantie, nog 4 dagen werken en dan is het zover. Alles is goed in Rotterdam en we proberen jullie avonturen ook te lezen als we in Canada zijn. Geniet maar van het strand en relax. Verder wel uitkijken waar jullie je voetjes neerzetten. Dikke kus voor alle 3. Nog een melding van Ab, jammer van het gelijke spel van Ajax. Veel liefs uit Rotterdam.

• 15 Augustus 2016 - 21:02

Familie Vinclair :

Voor jullie allemaal (ook thuisfront) heel veel groetjes van ons. Zeker leuk om jullie verhalen te lezen. Kunnen de geuren en kleuren etc bijna zelf meeervaren ☺️...helaas de teer en diesel ook,

• 15 Augustus 2016 - 21:27

Vinclair Nog:

Het lijkt alsof er iets misging met onze eerste poging tot berichten, dus hier nog een samenvatting van ons laatste deel (lijkt niet door te zijn gekomen, anders dubbel

• 16 Augustus 2016 - 09:19

Ien:

Hey lieverds!
    Poging 3! Heerlijk daar!!
    Ja 15 augustus Maria ten hemel opneming! Hier in Italië ook alles potdicht!
    Heerlijk vis eten daar aan het strand s'avonds met je voetjes in het zand!
    Wij zaten in Seawing hotel of zoiets. Eerst Sahel hotel heerlijk eenvoudig later enorm "opgeleukt"
    Al aan de gems?Geniet vooral van het heerlijke eten en de vriendelijke mensen! Groetjes uit inmiddels Griekenland. xxx

• 16 Augustus 2016 - 09:25

Ien:

Niet Sahel hotel natuurlijk. Dat klinkt wel erg uitgedroogd.;-) Seashell hotel.
    Maar nogmaals als gambas enzo je ding is... Lekker daar!!

• 16 Augustus 2016 - 11:59

Lois:

Hey hey,
    Leuk om te lezen hoor, als wist ik er al veel van ;)
    GENIET
    Xx loïs

Verslag uit: Sri Lanka, Negombo

SRI LANKA zien

Vorig jaar bijna, nu dus definitief. Met zijn drieën dit keer, naar Azie. Ver weg zonder onze dochter. Logisch....ze heeft vakantie genoten met haar vriend en wil natuurlijk het begeleiden van kindervakantiewerk niet missen. .Toch gaan we haar missen! Haar nieuwsgierigheid, doortastendheid en haar vrolijkheid....(na 11 uur s morgens dan :) :) :).)
Fijn is wel dat ze op ons huis kan passen, ons uit gaat zwaaien op het vliegveld en ons weer in de armen gaat sluiten als ze ons op komt halen.
SRI LANKA dus deze keer. Drie weken zien en beleven hoe de mensen daar leven, werken en wonen. Hoe de natuur daar is en hopen dat we ergens onderweg olifanten in het wild zien. Of miss wel een blauwe vinvis spotten langs de kust.....
Eerst zullen we op advies van Bart en Marie Louise een paar nachten verblijven in het Silver Sands hotel in Negombo. Nadat ze eerst zo'n twintig jaar voor de Stichting van Hand tot Hand gewerkt hebben, hebben ze nu een eigen plekje, Jackland, gekocht om er periodiek te gaan wonen en anderen te laten genieten van het land door er vakantiewoningen te gaan verhuren.
Even ter zijde maar niet onbelangrijk:
De Stichting van Hand tot Hand heeft overigens in die ruim twintig jaar bijzonder goed werk verricht en met behulp van lokale bevolking er voor gezorgd dat srilankeese kinderen een mooie toekomst op hebben kunnen bouwen door er oa huizen te bouwen en kinderen te sponsoren. Kijk anders maar eens op http://vanhandtothand.nl.
Zaterdag 13-8 landen we. We kijken er naar uit