Thuis - Reisverslag uit Tilburg, Nederland van Hanneke en Aad Isaak en Lois - WaarBenJij.nu Thuis - Reisverslag uit Tilburg, Nederland van Hanneke en Aad Isaak en Lois - WaarBenJij.nu

Thuis

Blijf op de hoogte en volg Hanneke en Aad

04 September 2016 | Nederland, Tilburg

Aahhhh…… Na een dagje rustig aan doen zijn we weer thuis……en rustig aan betekent dan in dit geval een laatste dag in het hotel, waar we met wat bijbetaling eigenlijk nog een hele dag konden verblijven. Het vertrek was gepland om 23.00 uur, omdat we zaterdagochtend heel vroeg moesten vliegen. Ik weet niet of dat in Nederland gebruikelijk is, maar om dan een kamer een halve dag langer te mogen houden, is dan een prima service. De vlucht naar huis is, op wat vertraging na, goed verlopen. Wel heerlijk overigens dat Loïs haar rijbewijs heeft, want die stond ons, samen met haar vriend, bij aankomst in Düsseldorf op te wachten. Ook heerlijk om haar weer te kunnen omhelzen natuurlijk. We hebben ze op deze reis echt gemist.
Sri Lanka is toch ook weer een ander land dan de vorige Aziatische landen die we bezochten en dan deel je dat toch graag met je familie, wil je ze dat land ook laten proeven.
Afgezien van de lange reistijden over relatief kortere afstanden tussen de plaatsen die we bezochten en het feit dat de Sriklankaanse bevolking minder oog heeft voor het schoonhouden van de openbare ruimten in het land, natuur, wegen en water, is het een prachtig, gevarieerd land, met ontzettend lieve bewoners. Ze zijn behulpzaam, maar op een beleefde manier. Dat geldt niet alleen voor de , gewone’ bevolking, waar je mee te maken krijgt, maar ook voor de mensen die in de toeristische sector hun werk doen. Waar je in andere Aziatische landen nog wel eens druk werd uitgevoerd door de verkopers op stranden of in winkels, daar is dat in Sri Lanka toch anders. Ze spreken je aan, verkopen je graag iets, maar bij een nee, geen interesse, blijven ze niet aandringen. Ze proberen je niet over te halen om toch maar een toer te doen in hun eigen tuktuk. Ze vragen het wel, logisch, want ze willen ook een inkomen hebben, maar ze blijven beleefd.
Dit in combinatie met de historische/geestelijke culturele geschiedenis van het land, de natuur, het weer en de mooie stranden hebben er voor gezorgd dat we een heerlijke vakantie hebben gehad en snappen we ook dat er mensen vanuit Europa en ander werelddelen hun hart aan het land verpanden en zich op verschillende manieren inzetten voor dat land, of er zich uiteindelijk gedeeltelijk of volledig gaan vestigen.
Wij zijn in ieder geval nog niet uitgekeken in Sri Lanka, maar de vakantie is voorbij. Gelukkig hebben we de foto’s nog ;).

• 04 September 2016 - 11:06

Pieter:

HAI,

Welkom thuis, was leuk om het toch een beetje mee te maken

Verslag uit: Nederland, Tilburg

SRI LANKA zien

Vorig jaar bijna, nu dus definitief. Met zijn drieën dit keer, naar Azie. Ver weg zonder onze dochter. Logisch....ze heeft vakantie genoten met haar vriend en wil natuurlijk het begeleiden van kindervakantiewerk niet missen. .Toch gaan we haar missen! Haar nieuwsgierigheid, doortastendheid en haar vrolijkheid....(na 11 uur s morgens dan :) :) :).)
Fijn is wel dat ze op ons huis kan passen, ons uit gaat zwaaien op het vliegveld en ons weer in de armen gaat sluiten als ze ons op komt halen.
SRI LANKA dus deze keer. Drie weken zien en beleven hoe de mensen daar leven, werken en wonen. Hoe de natuur daar is en hopen dat we ergens onderweg olifanten in het wild zien. Of miss wel een blauwe vinvis spotten langs de kust.....
Eerst zullen we op advies van Bart en Marie Louise een paar nachten verblijven in het Silver Sands hotel in Negombo. Nadat ze eerst zo'n twintig jaar voor de Stichting van Hand tot Hand gewerkt hebben, hebben ze nu een eigen plekje, Jackland, gekocht om er periodiek te gaan wonen en anderen te laten genieten van het land door er vakantiewoningen te gaan verhuren.
Even ter zijde maar niet onbelangrijk:
De Stichting van Hand tot Hand heeft overigens in die ruim twintig jaar bijzonder goed werk verricht en met behulp van lokale bevolking er voor gezorgd dat srilankeese kinderen een mooie toekomst op hebben kunnen bouwen door er oa huizen te bouwen en kinderen te sponsoren. Kijk anders maar eens op http://vanhandtothand.nl.
Zaterdag 13-8 landen we. We kijken er naar uit