Communicatiefoutjes…of gewoon weer een stel toeris - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Hanneke en Aad Isaak en Lois - WaarBenJij.nu Communicatiefoutjes…of gewoon weer een stel toeris - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Hanneke en Aad Isaak en Lois - WaarBenJij.nu

Communicatiefoutjes…of gewoon weer een stel toeris

Blijf op de hoogte en volg Hanneke en Aad

28 Juli 2014 | Vietnam, Ho Chi Minhstad

Dat was de eerste keer dat het gebeurde de vraag en de tweede keer dat het gebeurde een duidelijk….gefopt.
Want nadat we een dag na de wandeling lichte spierpijn hadden en we de pagode van DaLat wilde bekijken, besloten we dat het leuk was om met de kabelbaan te gaan, met een taxi. Nou zijn de taxikosten niet zo hoog als die van de Nederlandse taxi’s dus het kon er wel vanaf.
Om de chauffeur van de taxi te laten weten waar we heen wilden wezen we hem op de kaart de start van de kabelbaan aan. Hij snapte het meteen, naar de kabelbaan…Moeten we er wel even bij zeggen dat het begin van de kabelbaan vanuit de stad bij het busstation ligt. De enthousiaste chauffeur begon te rijden en al gauw reed hij het centrum uit en wisten zagen we op de kaart dat hij de verkeerde kant opreed…Al rijdend probeerde we dat duidelijk te maken. De chauffeur snapte het niet, of deed, volgens ons, alsof hij het niet snapte. Lichtelijk verbolgen vanwege het omrijden kwamen we bij het kabelbaanstation. We moesten meer afrekenen dan we verwacht hadden, toch zeker één Euro…… De chauffeur begreep het niet helemaal en liet blijken dat hij ons toch had gebracht…..Nog wat brommerig stapten we in de liftjes om een toch mooie rit mee te maken. Eenmaal op de ‘top’ viel het kwartje toen we eenmaal naar buiten liepen. We hadden prachtig zicht op….het busstation….De taxichauffeur had met al zijn goede bedoeling ons boven op de top bij de pagode afgezet. Als we dat goed hadden gesnapt, dan had hij goed werk gedaan. De heen en uiteindelijk ook terugrit vanaf de pagode, want we zijn wel weer terug gegaan, was goedkoper geweest dan de retourtrip met de kabelbaan……grinzzzzz.
In ieder geval was de pagode ook het aanzien nog zeker waard.

OK de eerste keer dus een chauffeur met de beste bedoelingen. Vanochtend in Saigon was dat dus niet het geval.
We zijn inderdaad weer in Saigon aangekomen. Omdat we geen directe busverbinding meer konden krijgen met de nachtbus naar Can Tho, in de Mekongdelta. Daarom hadden we een nachtbus geboekt naar Saigon om daar een verwendagje in een wat luxer hotel met een zwembad te genieten. Dat hebben we vandaag ook gedaan, genoten van de zon aan het zwembad. En gelachen om de misser van vanochtend. Na een wat onrustige nachtrit in de slaapbus, kwamen we een aantal uren eerder dan verwacht, om vier uur ’s nachts iewat dus in Saigon aan. Bij de busstop stond een behulpzame taxichauffeur……. Hij wist het hotel wel te vinden en wilde ons voor 100.000 VND (dat is ca € 3,--) brengen. We vroegen hem echter om de meter aan te zetten, wat hij geen probleem vond. Omdat we na de taxi in DaLat toch wel vertrouwen hadden gekregen in taxichauffeurs dachten we dat het wel goed zat. Dat zat het die ochtend ook. De man zette ons keurig voor het hotel af voor net iets minder dan die 100.000 VND. Met tip werd het mooi afgerond. Toch maar wat meer vertrouwen hebben in taxichauffeurs……eeeehhhh of toch maar niet. Want toen we vanmiddag vanuit het hotel de het centrum inliepen om de bus naar Can Tho te boeken, bleek dat we hooguit 800 meter van ons hotel waren afgezet door de bus en vervolgens waren afgezet door de taxichauffeur, die een prachtige omrit door de stad had gemaakt…Ja, ja…we leren het wel….
Morgenochtend gaan we in ieder geval door met de bus naar Can Tho….en we worden voor het hotel opgepikt door een pendelbus.

Weer wijzere groeten
Hanneke
Aad
Isaak
Loïs

• 28 Juli 2014 - 09:45

Margret De Groen:

Hoi wijs broertje, zusje, nichtje en neefje,

Geweldig om allemaal te lezen en een ezel stoot zich in het algemeen.........
    De bedragen zijn ook wel om van te schrikken, dus ik kan me voorstellen dat jullie voorzichting aan doen(hahaha). Leuke foto's weer en een leuk verhaal. Kan niet anders dan concluderen dat jullie een geweldige tijd hebben. Geniet van deze laatste week en pas op elkaar.
    Liefs en kus voor allemaal,

Mar

• 29 Juli 2014 - 21:22

Pa En Ma:

hallo luitjes
    zo ze hebben jullie bij de neus genomen maar ja jullie hebben weer heel wat van de stad gezien
    en dat is toch maar weer mooi meegenomen
    maar goed dat de taxi daar zo weinig kost hebben jullie straks nog iets over gehouden om te eten grapje!!! we zijn blij dat jullie het daar zo naar de zin hebben dat laten de fotoS wel zien wij wensen jullie nog heel veel mooie bezienswaardigheden toe zodat we straks van jullie verhalen kunnen genieten
    verders wensen wij jullie nog een fijne vakantie
    met een dikke knuffel voor jullie allen