Even bijpraten...... - Reisverslag uit Nha Trang, Vietnam van Hanneke en Aad Isaak en Lois - WaarBenJij.nu Even bijpraten...... - Reisverslag uit Nha Trang, Vietnam van Hanneke en Aad Isaak en Lois - WaarBenJij.nu

Even bijpraten......

Blijf op de hoogte en volg Hanneke en Aad

23 Juli 2014 | Vietnam, Nha Trang

We zijn namelijk twee dagen geleden aangekomen in Nha Thrang. Met de European style nachtbus hebben zijn we om zes uur ‘s avonds vertrokken en zijn we de volgende ochtend om zes uur in ons hotel aangekomen. De bus deed de naam eer aan. Zitplaatsen die eigenlijk slaapplaatsen zijn. Veel beenruimte dus een hele relaxte rit, waarin we gewoon konden slapen. Wakker en wel zijn we ingecheckt in het Nice Swan hotel. Het is zeker nice, en de naam doet vermoeden dat het boven andere gebouwen uit zou moeten steken of in ieder geval op zou moeten vallen. Dat is met de Zwaan in Rotterdam toch ook het geval. Niet is minder waar. Het gebouw is hoog, maar er zijn in Nha Thrang heel veel hoge gebouwen, allemaal hotels en in alle prijsklassen. Het heeft veel weg van de costa del Vietnam. De stad is dus niet mooi, er zijn veel cafees en restaurants en er is een groot uitgaansleven. Dat was de bedoeling overigens. Hier wilden we een aantal dagen rusten, zon pakken en toch nog eens snorkeltoer doen.
Dat is gelukt. Na het inchecken zijn we op het strand verder gaan rusten, het weer werkte nog niet mee, maar verder was het een aangename dag.
Onder water was het prachtig, het eten en de sfeer aan boord van de snorkelboot goed en de ruggen zijn gebruind van in het water liggen. Het eten is hier uitkiezen tussen Vietnamees of Europees, of Russisch, of Grieks, of Italiaans…zoals aan de costa dus. Alleen de prijzen voor eten en drank zijn vele malen vriendelijker en dat is best prettig.
Vandaag was het lekker aan het strand met een zacht briesje. De brandende zon werd daardoor niet gevoeld……maar op wat rode randjes langs bikini en short na valt de schade mee. De kreeften die ze op het strand voor je klaarmaken zijn roder.
Wat deze plaats dan weer bijzonderder maakt dan de costa is het feit dat er Vietnamezen wonen. Want die gaan dus niet overdag bij volle zon en hoge tempraturen het strand op.
Die doen dat vanaf vijf uur ‘s morgens tot een uur of acht en om zes uur ‘s avonds tot een uur of negen. En massaal dus. Toen we dus in alle vroegte met de bus de stad in kwamen rijden keken we dan met verbazing vanuit de bus naar een vol strand, zwommen er veel Vietnamezen in de zee en waren er evenzoveel aan het werken aan hun conditie, hardlopend over de boulevard. Eenzelfde tafereel vond ‘s avonds ook plaats. Recreërende Vietnamezen terwijl de toeristische badgasten langzamerhand inpakten….Het blijft verbazend om mee te maken en mooi om naar te kijken.
Morgenochtend reizen we verder naar Dalat, in het midden van Vietnam. Andere omgeving, andere dingen ontdekken.
Groeten,
Hanneke
Aad
Isaak
Loïs

• 23 Juli 2014 - 22:29

Leny Louis Janssens:

hallo luitjes je berichtje weer gelezen en zien op de fotos
    dat het een heel mooi land is en jullie het vreselijk naar je zin hebben
    hier is het erg warm dus houden we ons een beetje rustig
    maar zoals we zien zijn jullie druk moet ook want zoveel meer kun je van dat land genieten
    wij wensen jullie dan ook nog hele fijne dagen toe en hopen jullie straks weer veilig thuis te zien
    en naar jullie belevenissen te luisteren
    groetjes en liefs van ons
    pa en ma en opa en oma