Riga, Kipsala - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Hanneke en Aad Isaak en Lois - WaarBenJij.nu Riga, Kipsala - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Hanneke en Aad Isaak en Lois - WaarBenJij.nu

Riga, Kipsala

Door: baltichail

Blijf op de hoogte en volg Hanneke en Aad

01 Juli 2012 | Nederland, Amsterdam

Vandaag hebben we een rustig begin gehad. Heerlijk ontbeten, wat volgens de reisboeken het beste is in het jacob Lenz hotel. Daarin geven we al de reizigers wel gelijk. Dat ze óók te spreken zijn over de netheid van de kamers....Daar denken wij toch iets anders over, maar dat is al aan bod.
geweest.
Vandaag zijn we op zoek geweest naar de houten huizen die de stad zo kenmerken, in de wijk Kipsala. En echt...ze zijn van hout, hebben een prachtige ligging en zijn een genot om te zien en langs te wandelen. Omdat het ook aan de andere kant de rivier is, geeft het ook een mooi uitzicht op de stad. Daarna zijn we teruggewandeld het centrum in om wat kerken te bezoeken. Even vergeten dat het zondag is en er, zeker in het toch vrome Letland, gewoon missen zijn in die kerken...waardoor ze niet zomaar even te bezichtigen zijn :s. Op een soort van neutraal terrein hebben we de EK finale gekeken, een engelse pub. was zeer gezellig, de eerste helft, met een italiaan die daar ook de wedstrijd kwam kijken....en vervolgens na de 43e minuut zonder enige groet de kroeg uit stapte. Zou ie weten dat het daarna helemaal mis ging?
Morgen nog een dag lekker Riga bezoeken en ns zien hoe we gaan vervolgen.
Groeten
Hanneke
Aad
Isaak
Lois

• 02 Juli 2012 - 09:39

Margret:

Leuk om jullie krabbels weer te lezen en de foto's te zien. Blij dat jullie goed aangekomen zijn. Heel veel plezier en dikke kus, Mar