De laatste dagen.....:( - Reisverslag uit Riga, Letland van Hanneke en Aad Isaak en Lois - WaarBenJij.nu De laatste dagen.....:( - Reisverslag uit Riga, Letland van Hanneke en Aad Isaak en Lois - WaarBenJij.nu

De laatste dagen.....:(

Door: baltichail

Blijf op de hoogte en volg Hanneke en Aad

20 Juli 2012 | Letland, Riga

Inderdaad de laatste dagen...van de Balstische staten verkennen. De Baltic staten kenner zal inmiddels wel hebben gelezen dat we niet in Litouwen zijn geweest en dat we de meeste tijd hebben doorgebracht in Estland. Het is prima zo. In drie weken alle drie de landen aandoen is teveel, tenzij je het in een sneltreinvaart doet. Of je moet het met een eigen of gehuurde auto doen. Dat geldt ook voor een aantal plaatsen waar leuke dingen te ontdekken zijn.
Een bus in Estland komt in elke plaats, maar doet er nu eenmaal langer over dan wanneer je het met een eigen auto doet.
Op het moment van schrijven zitten we in de zon op een terras in Riga. Het was, in tegenstelling tot de weerberichten die de hele dag regen voorspelden, hier een heerlijke dag. Net als gisteren, toen zijn we, lekker sportief, op de baltic bike naar Jurmala gefietst. Dat is de badplaats voor de Rigarerianen, of beter..de inwoners van Riga. Het is een mooie plaats, met mooie brede stranden, die goed verzorgd zijn. De plaats is een prachtige mengeling van de oude soms houten, stijlvolle huizen die ook in Riga staan. Maar wat ook niet ontbreekt.....De Oostblokgebouwen die daar kriskras tussendoor staan. Afgewisseld met weliswaar prachtige, maar ver vervallen huizen.
Kortom het was er zeer aardig toeven en jammer dat het eerste plan, daar een aantal dagen zon genieten in het begin van de vakantie, niet lukte vanwege het weer....De stad zou van ons eigenlijk een herkansing moeten krijgen, dus wie weet.
Vandaag gaan we eindigen zoals we begonnen zijn, met een boottocht over het water. Deden we het drie weken zelf in een roeiboot, nu varen we in een uur over de rivier langs de haven en door de gracht, om op die manier te genieten van Riga. Dat is wel het leuke van twee keer in dezelfde stad zijn. De eerste keer doe je je best om alle mooie en leuke dingen te bekijken, omdat je er misschien niet meer komt. Als het dan in de planning toevallig zo uitkomt dat je nog eens een paar dagen in de stad bent, kijk je er anders naar, relaxter...en dan zie je toch weer prachtige dingen en je leert dus ook dat de voetpaden hier eigenlijk gecombineerde voet/fietspaden zijn! Vonden we het drie weken geleden nog vervelend als er weer een fietser langs je zeilde, nu is het gewoon en....hebben we het zelf dus ook gedaan :)
Morgen op tijd pakken en terugvliegen.
Dit was dan ook de laatste blog, wie weet wat volgend jaar weer brengt...
Bedankt voor het lezen, volgen en reageren.
Groeten
Hanneke